Monday, March 2, 2009

KGR in action...!!

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...

kalam ini dimulakan semoga terkesan di hati semua yang membaca.. bukan untuk riya' atau menunjuk... sekadar berkongsi pengalaman perjalanan kami untuk mencari lokasi strategik bagi program akan datang iaitu Kem Generasi Rabbani pada Mei akan datang...

BAGI SEMUA AHLI, NANTIKAN KEMUNCULANNYA... rugi kalau tak pergi.. percayalah..!! ia bukan sekadar kem yang biasa...SUNGGUH LUAR BIASA..!!

perjalanan pagi tersebut dimulakan dengan menaiki KTM, hanya 3 org yang berkereta mencari jalan untuk ke destinasi menggunakan lebuhraya... yang lain mencari jalan menggunakan kenderaan awam..

TARGET lokasi: hutan lipur kanching dan sekitarnya..
ALASAN: reachable via public transportation..

yang bestnya, mereka yang berkenderaan awam sampai dulu pasal yang berkereta sesat jalan.. yer la pulak... yg nai kereta sume pon tak pernah lalu.. main redah aje..

1st Location- Hutan Lipur Kanching

hehehehe... lokasi ini mmg cantik dari segi khabarnya.. Erm, rupa pon cantik la jugak.. cumanya.. ada beberapa masalah:

1- tapak khemah berpagar, tapi xde security.. pandai2 sendiri laa...
2- takde dewan, surau under construction
3- kami pon tak sure sape nak dirujuk if kami nak tempah tempat tu..
4- kami juga tak sure ada sumber elektrik utk PA system ke tidak...

jadi atas masalah2 itu, maka kami pun berangkat ke lokasi seterusnya

2nd Location- Templer Park

tempat kedua ni pun masalah jugak..lokasinya tak jauh dari lokasi pertama tadi cuma ada banyak jugak masalah:

1- yg ada cuma kem PLKN je.. xkan nk wat KGR dgn PLKN kot...?? hehehe..
2- bas nak datang ade, nak balik pulak yang xder.. xkan dtg xnak balik kot...??

jadi, keputusan dibuat untuk ke lokasi seterusnya.. tp sebelum tu kena makan dulu.. pasal sume dah kebuluq tahap melampau... huhu.....

..makan time..

3rd Location- Taman Rimba Komenwel

bayangkan dari lokasi kedua tadi, kami ke sini menaiki kereta dengan berhimpit sebanyak dua trip.. 1st trip 5 org tak termasuk pemandu, 2nd trip 6 org tak termasuk pemandu.. dengan menaiki "BURO' " kak Ros a.k.a kancil maroon tuu (^_-), kami terbang ke lokasi ini... bayangkan la nak u-turn punya la jauh... akhirnya Alhamdulillah, sampai jugak..

di sini masalah2 teknikal boleh dikatakan selesai... memang kebetulan kami dtg GPMS sedang berprogram.. jadi kami mengambil masa untuk berbual dengan mereka dan bertanya-tanya.. masalah utamanya adalah?? payah nak cerita, cuma kami tak dinasihatkan untuk buat di sini laa... huhuhu.....

agenda hari ini diteruskan lagi dengan program induksi Akhwat Darus Sakeenah..
kami main game bola2 api.. ceewwahh... pandai2 je...

game yang kami main ni merupakan penutup segala penat lelah kami... walaupun kepenatan belum berakhir, cuma kami ambil kesempatan ini untuk bersuka2 sekejap.. tp tetap ada jugak pengisian..permainan kejar bola dalam sungai yang berbatu2 mcm cari mad'u dalam jalan yg ditaburi duri.. cam tu la lebih kurang..

sampai masa untuk pulang, Hujan lebat dengan petir pulak... jadi kami pun syura.. isunya, mcm mana nak ke stesen KTM rawang.. pilihan yg ada ialah naik "Buro' " kak Ros sebanyak 2 pusingan dan jalannya memang jauh.. atau berjalan ke bas stop berkongsi payung dalam hujan lebat untuk menuggu bas... akhirnya, ada yang naik kereta dan ada yang berpayung dalam hujan menunggu bas.

selesai bab yang naik bas.. ni pulak bab akhwat yang dalam "Buro' " kak Ros.. seperti yang dijanjikan Liza memandu... memandu jugak la walaupun kaki kejang cket.. Liza tahankan jugak sebab niatnya nak memahirkan teknik bawak kereta.. kalau tak nnt saper nak angkut adik2 ke program..?? masa nak balik ni masing2 kebulur tahap melampau.. jadi ape yg berlaku??

kami pon nak beli makanan la.. tapi, bila keluarkan duit... masing2 tengok beg duit...Kak Ros ada beberapa ringgit, Liza ada RM2 je pasal pagi2 kuarkan duit dah wat isi myk etc, Ain pon xde duit... kami pon gelak2.. sengkek giler akhwat ni... huhuhu... pastu mula terfikir.. mcm mana nk bayar tol nnt?? ayyooooo.....

Nasib baik Kak Syarah ada jugak RM cket2... kami pon beli makanan utk share ramai2 dalam kereta...

perjalanan meredah hujan masa balik

Justeru, ketahuilah adik2 mahupun sahabat2 kami ikhwah akwat karisma UKM mahupun lokasi sekitarnya... perjalanan ini kami mulakan Kerana Allah, dan Kerana Allah juga kami teruskan walaupun banyak halangan, dan Kerana Allah juga kami selamat sampai ke UKM.. segala puji bagi Allah...

untuk ini adik2 mahupun sahabat2 kami ikhwah akwat karisma UKM mahupun lokasi sekitarnya...marilah sama2 turut serta dalam KGR tahun ini... Sure berbeza dari yang lepas... Sure Gempak.. insyaAllah, dgn izin Allah... kami akan cari lokasi yang sure Syok..!! ok??

NANTIKAN KEMUNCULAN KEM GENERASI RABBANI 2009

No comments: