Monday, March 22, 2010

PROGRAM INDUKSI- KHAS BUAT BAKAL GRADUAN

Assalamu'alaikum wbt..

Alhamdulillah, mengikut kalendar akademik UKM, tinggal beberpa minggu lagi kuliah dan kita bakal menghadapi peperiksaan akhir. Bagi pelajar tahun akhir di UKM, saat-saat terakhir ini merupakan saat yang amat genting untuk dilalui. Berhadapan dengan thesis, projek akhir, dan banyak lagi. Yang mungkin akan berlegar-legar di minda bakal graduan juga adalah untuk menyediakan diri meninggalkan bumi UKM yang tersayang. Bayangkan selama 3-4 tahun, terlalu banyak pengalaman yang dilakarkan disini. Namun, inilah hakikat yang perlu diterima, Allah sudah menentukan jalan hidup yang terbaik buat hamba-hambanya.

Namun, bagaimana pula dengan usrah dan tarbiyyah kita??
Adakah ianya akan berhenti sebaik sahaja kita berhenti belajar dan meninggalkan bumi UKM?
Jawapannya....TIDAK SAMA SEKALI!!!
Tarbiyyah tidak akan berhenti dengan berhentinya kita belajar disini, kita yang bakal grad perlu berusaha untuk mencari tarbiyyah walau dimana kita berada kerana proses pentarbiyyahan diri kita tak akan berakhir sehinggalah berakhirnya hidup kita.

Dengan menyedari hakikat pentingnya penerusan usrah dan tarbiyyah kepada yang bakal grad, jadi pihak yang bertanggungjawab telah menyediakan jalan untuk anda memahami tarbiyyah selepas anda grad.

Nantikan program yang bakal diadakan untuk anda:

PROGRAM INDUKSI BAKAL GRADUAN 2010
TARIKH: 28 MAC 2010 (8.30 AM - 4.30 PM)
TEMPAT: SEKOLAH AL AMIN, BANGI

Nah...jalan telah terbuka dihadapan anda.
Sesiapa yang inginkan diri mereka sentiasa bersama dengan insan mulia yang terpilih oleh Allah,untuk melalui jalan yang diredhaiNya jalannya telah tersedia untuk anda.
Sekarang, terpulang pada anda untuk memilihnya..
Nak seribu daya, taknak seribu dalih...

Sila daftarkan kehadiran anda pada murabbi (nuqaba') masing2...

No comments: